سیستم اطفاء حریق جدید برای باتری‌ های لیتیوم یونی
نوشته شده توسط : bamana

دانشمندان اخیرا سیستم اطفاء حریق برای باتری‌ های لیتیوم یونی را ارائه دادند. این فن‌ آوری هوشمند داخلی زمانی فعال می‌شود که حرارت باتری‌ ها از کنترل خارج‌ شده باشد.
محلول شامل یک جداکننده مجزا است که مابین آند و کاتد قرار گرفته است. جداکننده از الیاف میکرو فایبر همراه با یک ساختار نانو ذرات هسته-پوسته حاوی پیش‌گیرنده‌ شعله تری فنیل فسفات است. حرارت پوسته پلیمری خارجی میکرو فایبر را ذوب کرده و پیش‌ گیرنده شعله را درون الکترولیت بسیار آتش‌ گیر آزاد می‌ کند، بر اساس آزمایش‌ های انجام‌ شده، احتراق و سوختن الکترولیت در کمتر ۴/۰ ثانیه متوقف می‌ شود.
به گزارش ماهنامه مهندسی حفاظت از حریق، این تحقیق توسط دانشگاه استنفورد در مجله علمی داوری همتای Peer-reviewed journal Science Advances در ژانویه با عنوان “جداکننده میکرو فایبر هسته-پوسته الکتروریسی شده با خواص رهاساز حرارتی و پیش‌ گیرنده شعله برای باتری‌ های لیتیوم یونی” منتشر شد. این تحقیق همچنین ثابت می‌ کند با اینکه میکرو فایبر می‌ تواند الکترولیت را جذب کند و در درازمدت مقداری متورم شده و سبب می‌ شود مقدار کم تری فنیل فسفات به آرامی به بیرون پارچه نشت و درون الکترولیت حل شود، لیکن به دلیل غلطت کم تری فنیل فسفات در الکترولیت، این موضوع به هیچ وجه تأثیر قابل‌ توجهی در عملکرد الکتروشیمیایی باتری‌ ها نخواهد داشت.

در مجله حریق می خوانید: نویسنده مقاله اذعان دارد، این نوع از جداکننده‌ های هوشمند می‌توانند در سایر تجهیزات ذخیره انرژی برای مقابله با مسائل ایمنی که حرارت خارج از کنترل ایجاد می‌ کند، استفاده شود اما آزمایش‌ های سوء استعمال برقی و مکانیکی تکمیلی شامل باتری‌ های پانل بزرگ برای سایر کاربری‌ های عملیاتی مورد نیاز خواهد بود.

 

ادامه مطلب





:: برچسب‌ها: اخبار ایمنی , اطفاء حریق , اطفاء حریق جدید , ایمنی , ایمنی صنعتی , سیستم اطفاء حریق , ماهنامه مهندسی حفاظت از حریق , مجله حریق , مهندسی حریق , ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: